برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کرونا باعث رشدمان شده

دسته بندی :گزارش ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ roshdeman_admin 1679

کرونا باعث رشدمان شده

گزارشی از کسب و کارهایی که با کرونا رُشد کردند

کرونا در یکسال گذشته در زورآزمایی با انسان‌ها، مُچ کسب و کارهای زیادی را خوابانده و بسیاری از آن ها را به ورشکستگی کشانده اما شاید عجیب باشد که عده‌ای معتقدند کرونا باعث رشد آنها شده است! این ویروسِ قوی پنجه، در شکست و تعطیلی خیلی از کسب و کارها موفق شد اما از پس چند حوزه برنیامد که یکی از آن‌ها حوزه آموزش بود.
از همان روزی که خانم  “شهیمه صفایی” معلم وظیفه‌شناس و دل‌سوز آستارایی در آخرین روزهای اسفند 98 در آشپزخانه منزلش آموزش از راه دور را کلید زد و با واژه “آیلاندم” (تلفظ اشتباه سهوی آنلاینم) به چهره‌ای شناخته شده در رسانه ها تبدیل شد، تا امروز همچنان آموزش یکی از بهترین بهره‌ها را از فضای آنلاین برده و حالا دیگر کاملا بر این حوزه مسلط شده و تقریبا سنگ هایش را با ویروس کرونا واکنده و برایش خط و نشان هم کشیده است..

کرونا، خانه نشینی و توسعه کسب و کار!؟

ایرانی جماعت علاقه چندانی به ثبت و ضبط تجربه ها و خاطرات خود ندارد. اگر پای ثبت اشتباه‌ها به میدان بیاید که دیگر اصلا و ابدا حاضر به ثبت شکست‌ها و ناکامی‌هایش که اتفاقا تجربه‌هایی ارزشمند هم هستند،نیست.‌حجم اندک کتاب‌های خاطرات و حتی پرهیز بسیاری از چهره‌های سیاسی و اجتماعی از ثبت و انتشارات خاطرات‌شان یکی از مصداق‌های همین موضوع است. اما سوژه اصلی این گزارش با وجود آنکه نه تحصیلات دانشگاهی داشته و نه روش‌های ثبت و ضبط اطلاعات و تجربه‌هایش را به شکل تئوری می‌دانسته، از مدت‌ها قبل اقدام به ثبت تجارب و اطلاعاتش در قالب چند سررسید کرده اما هیچ گاه به خودش اجازه ارائه آن‌ها را به دیگران نداده است. شغل او به گونه‌ای است که حاصل زحماتش همیشه پشت انبوهی از کاشی، سرامیک و سنگ ها پنهان می‌شود، آن هم تازه وقتی در پوشش‌هایی از پشم شیشه و انواع و اقسام عایق قرار می‌گیرد! کمتر کسی است که به ماهیت شغل او به عنوان یک مجری تاسیسات واقف باشد و از آن شناخت داشته باشد.
ایام کرونا با تعطیلی کارگاه آقا رضا همراه شد و خانه نشینی او در ایام نوروز، فرصتی را پیش آورد تا او به سراغ آرشیوهای فیلم‌های داخل گوشی و یادداشت‌های سررسیدهایش برود و اصطلاحا یک آچارکشی درست و حسابی بر روی یا‌داشت‌هایش انجام دهد..

انتشار اطلاعات در فضای مجازی همان و استاد شدن آقا رضا!؟

آقا رضا تصمیم گرفته بود اطلاعات فنی و اجرایی که در این سال ها کسب کرده را در قالب فیلم در فضای مجازی منتشر و وارد فضای یاددهی شود. انگیزه او از این کار بیشتر پیدا کردن توجیهی برای خرید گوشی تلفن همراه هوشمندی بود که به تازگی خریده بود.به همین دلیل در مراجعه به پروژه‌های متوقف شده و سرکشی به آن‌ها چند فیلم از بخش‌های مختلف تاسیسات گرفت و با یادآوری نکاتی درباره نحوه آب بندی، مصالح مناسب برای بخش‌های مخلتف، نحوه صحیح قرار گرفتن لوله و اتصالات و رایزرها و …  فیلم‌هایی چند دقیقه‌ای تهیه و به شکل بسیار ساده و با همراهی فرزندش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد با این امید که شاید کارفرمایی که هنوز پروژه‌اش نخوابیده، او را دعوت به کار کند. حالا تلفن همراهی که صرفا برای تماس های شخصی و تماشای کلیپ به کار او آمده بود، به ابزاری تبدیل شد که با آن می‌توانست سطح تازه ای از تعامل را تجربه کند. نتیجه بسیار دور از انتظار بود و خیلی زود مطالب آقا رضا با استقبال زیادی مواجه و صفحه شخصی اش حسابی رشد کرد.
مشورت با یکی از افراد مسلط به اینستاگرام باعث شد تا “لی آوت” مشخصی برای صفحه‌ اش درست کند. حالا زیر فیلم هایش هشتگ می‌گذاشت و برخی افراد را تَگ می‌کرد.

انتقال تجربه و دانش فنی، شغل دوم و پُردرآمدتر از شغل اصلی!؟

در یکسال اخیر تدریس به مشغله اصلی آقا رضا تبدیل شده است.در ساعات مشخصی از روز گوشی تلفن همراه خود را جایی ثابت می‌کند و بر اساس دسته بندی مطالبی که در قالب جزوه آماده کرده، مباحثی را به افراد علاقه مند آموزش می‌دهد. تصور نکنید این کار به صورت رایگان انجام می‌شود. آقا رضا طی تعامل با موسسه‌ای آموزشی و با یادگیری اصول و ترفندهای حرفه‌ای به عنوان استاد آن‌ها مشغول به فعالیت شده است. موسسه‌ای که طیف وسیعی از علاقه مندان در آن به دنبال یادگیری چنین مهارت‌هایی هستند اما جای مناسب برای کسب این آموزش ها را پیدا نکرده‌اند و حالا به صورت آنلاین پای درس های آقارضا می‌نشینند. نه خبری از گچ خوردن پای تخته است و نه زمان ارزشمندی که بخواهد بین کارگاه‌های ساختمانی محل کار آقا رضا و کلاس تلف شود.
این روزها حال آقارضا با درآمد مستمر و فزاینده حاصل از تدریس بسیار خوب است و نه تنها کرونا برای او تحدید شغلی نشده بلکه یک فرصت بی‌نظیر برای او ایجاد کرده و اوستا رضای تاسیساتی تبدیل به استاد رضا شده و حالا به دنبال جمع و جور کردن تجارب خود در قالب کتاب است. اعتبار اجتماعی خوبی به هم زده و از زندگی خودش راضی‌تر است. خانواده‌اش به او افتخار می‌کنند و آرزوهای بزرگی را در سر دارند. گاهی استاد داستان ما فکر می‌کند و افسوس می خورد چرا اینقدر دیر به سراغ محتوایی رفت که سال‌ها در گوشه کمد دیواری خانه اش خاک می‌خورد و گنج واقعی او بود؟

رشدمان، مجموعه‌ای است که این فرصت عالی را برای تمام کسانی که جرات تغییر را داشته باشند به بهترین شکل فراهم آورده است.
اکنون در رشدمان اساتیدی رشد کرده‌اند که نمونه‌های واقعی آقا رضا در زندگی خودشان هستند. همین حالا  با رشدمان تماس بگیرید و استاد درون خودتان را کشف کنید.
لینک های مرتبط:
رشدمان
اینستاگرام

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0