برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1371

کتاب هنر ظریف بی خیالی

معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی نوشته‌ی مارک منسون برای نخستین بار در سال 2016 منتشر شد. این کتاب بلافاصله بعد از انتشارش در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و به بیش از بیست زبان دنیا ترجمه شد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و روانشناسی شناخته می‌شود. مضمون کتاب بی خیالی این است که:  ما آن‌قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینه‌ی محدود و مشخص، متمرکز کنیم.  بنابراین کتاب هنر ظریف بی خیالی درباره‌ی بی خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ی توجهِ بیش از حد به اهداف و ارزش های کلیدی و بی‌خیالی و بی‌توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است (حتی اگر دیگران، آن حاشیه‌ها را، اصل بدانند).

مارک منسون برای آن‌که سخنانش قابل فهم‌تر باشند، هر فصلش را با داستانی از یک چهره‌ی مشهور آغاز می‌کند و با روایت داستان زندگی آن شخص، موضوع آن فصل را شرح می‌دهد. مارک منسون معتقد است: «بزرگترین مشکل انسان امروزی را خوشبختی می‌داند. خوشبختی یک معادله‌ی حل نشدنی در زندگی به شمار می‌آید و غم بخش جدانشدنی ذات آن است.»

دستاورد کتاب

  1. خوشبختیناشی از حل مشکلات است. بیشترین رضایت هنگام عبور از موانع و مبارزه به دست می‌آید و به ندرت از مقصد نهایی حاصل می‌شود.
  2. هیچ مشکلی شخصی وجود ندارد. مشکلات ما به ندرت منحصر به فرد نیستند. برعکس‌، احتمالاً میلیون‌ها نفر با مشکلات مشابه ما روبرو هستند.
  3. برای ایجاد ارزش‌های موثر‌، باید لایه‌هایی خودآگاهی خود را توسعه دهیم و بیشتر به ارزشهای ذاتی بپردازیم تا ارزش‌های بیرونی.
  4. ممکن است شرایط شما تقصیر خودتان نباشد‌، اما مسئولیت واکنش شما در برابر آنها همیشه به عهده خودتان است.
  5. عدم قطعیت اجتناب ناپذیر است. اشتباه بودن بخشی از ذات انسان است. به دنبال یقین مطلق بودن و اجتناب از نقیض‌های آن به ارزش‌های ما آسیب می‌رساند.
  6. پذیرفتن شکست‌، تمایل به رد گزینه‌های دیگر و استفاده از مرگ به عنوان قطب نمای نهایی از ویژگی‌های مهم زندگی شادتر هستند.

درباره نویسنده مارک منسون

مارک منسون نویسنده‌، مشاور، کارآفرین و وب‌لاگ‌نویس آمریکایی متولد نه مارس 1984 است. مارک منسون را اعجوبه‌ی نویسندگی می‌دانند، زیرا او توانایی عجیبی در نوشتن دارد، منسون قادر است درباره‌ی هر موضوعی کتاب بنویسد، نه کتابی ساده بلکه کتابی جذاب و خواندنی. کتاب هنر ظریف بی‌خیالی دومین کتاب منسون است که سبب شهرت او در سراسر جهان هم شد. مارک منسون در ایالت تگزاس بزرگ شد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه بوستون به این ایالت نقل مکان کرد. او فارغ التحصیل رشته‌ی تجارت جهانی  است.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0