برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب شکوفایی

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1456

معرفی کتاب شکوفایی

معرفی کتاب شکوفایی

نویسنده در نظریه اولیه خودش که شادکامی اصیل نام داشت ادعا کرده بود که ۳ عامل اصلی: هیجانات مثبت، درگیری مثبت در کارها (غرقه شدن) و معنا داشتن زندگی موجب شادکامی و در نتیجه رضایت از زندگی در افراد می شود. اما بعد از مدتی متوجه شد که گویا نظریه اش در بردارنده همه مطلب نیست، به همین دلیل چند سال را صرف پژوهش کرد و سپس نظریه شکوفایی را مطرح کرد، بر اساس این نظریه جدید شادکامی افراد تنها در سایه رسیدن آن ها به شکوفایی محقق می شود. و رسیدن به شکوفایی نیز به نوبه خود موجب به زیستی همه جانبه فرد می شود. از این ۵ عامل، ۳ عامل مربوط به نظریه شادکامی اصیل هستند، یعنی: هیجانات مثبت، غرقه شدن و معناداری زندگی و دو عامل اضافه شده عبارتند از : روابط مثبت و دستاورد یا پیشرفت (حرکت رو به جلو در زندگی).

دستاورد کتاب

نویسنده معتقد است این کتاب سعی می‌کند که یک رابطه خوب را به یک رابطه عالی تبدیل کند. در مقایسه دارو درمانی و روان درمانی، درمان‌های دارویی نهایتا تا ۶۵ درصد می‌توانند تاثیر گذار باشند و همین مقدار هم با قطع دارو کاهش پیدا می‌کند و بیماری مجددا رشد می‌کند؛ اما تمرین‌های روان شناسی مثبت گرا بسیار موثرتر، لذت بخش‌تر و ماندگارتر هستند و البته خاصیت خود تقویتی هم دارند.

او همچنین خواهان آن است که درمانگرها، معلم‌ها، والدین و … در عوض استفاده از دارو یا تکنیک برای کاهش استرس، اضطراب و هیجانات منفی به دنبال آموزش این باشند که چگونه حتی وقتی که غمگین، عصبانی و مضطرب هستیم خوب عمل کنیم.

درباره نویسنده دکتر مارتین ای. پی. سلیگمن

دکتر مارتین ای. پی.  سلیگمن متولد ۱۲ اوت روانشناس آمریکایی، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های خودیاری است. نظریه او با نام درماندگی آموخته‌شده به‌طور گسترده‌ای میان دانشمندان و روانشناسان بالینی مطرح است. استاد اول روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا، مدیر شبکه روانشناسی مثبت و رئیس سابق انجمن روانشناسی آمریکا است.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0