برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ویژگی های مدرس خوب: حرکات معلم

دسته بندی :ویژگی های مدرس خوب ۱۳ آذر ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1167

ویژگی های مدر س خوب حرکات معلم

حرکات معلم

جابجایی و حرکت معلم در کلاس درس می تواند به عنوان ابزار حفظ ارتباط باشد. بنابراین، نوع، کیفیت و چگونگی حرکاتی که از ناحیه معلم در کلاس به اجرا گذاشته می شود، در بحث ارتباط از جایگاه خاصی برخوردار است. در اینجا به چند نمونه از این حرکت ها اشاره می شود:

الف) حرکت دست ها: یکی از حرکاتی که از ناحیه معلمان سر می زند و آنها با بهره گرفتن از آن به توضیح و تبیین هدف های آموزشی مشغول می گردند، حرکت دست های معلمان است. در استفاده از حرکات دست ها باید دقت بنمایید که زیاده روی نکنید.

ب) حرکت چهره: حرکات چهره معلمان اثر خاصی در برقراری و حفظ ارتباط دارد. چهره تند، خشن، عبوس و گرفته معمولًا به ارتباط مناسب منجر نمی گردد. چرا که در آن وضعیت عاطفی خاصی که لازمه یک ارتباط منطقی است، وجود ندارد، در عوض چهره گشاده و شادمان، معمولًا شاگردان را بهتر به دنبال معلم و دبیر رهنمون خواهد کرد و در درون آنها یک رضایت و امنیت خاطر ایجاد خواهد نمود.

ج) حرکت سر: حرکات سر بهتر و راحت تر و سریع تر توسط فراگیران درک می گردد. گاهی تکان سر به معنی موافقت می باشد و گاهی به عنوان مخالفت و نه گفتن به کار می رود، فراگیران بهتر می توانند خود را با کلاس و معلم هماهنگ و همراه نمایند.

د) حرکات چشم: حرکات و ارتباطات چشمی یکی از روش های کلیدی برای انتقال هیجانات و کنترل کنش های متقابل می باشد. عدم نگاه به فرد، خیره شدن شدید، می تواند ارتباط بین دو نفر را مختل نماید. بنابراین باید سعی نمود که حرکات چشم در واقع چشم فراگیران را مد نظر قرار دهد تا ارتباط چشمی به وجود آید.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0