برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ویژگی های مدرس خوب: اعتماد به نفس

دسته بندی :ویژگی های مدرس خوب ۱۳ آذر ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1493

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

یک معلم خوب منبع اعتماد به نفس برای دانش‌آموزانش است. اعتماد به نفس در تدریس از تسلط داشتن بر دانش، آمادگی کامل و اقدام لازم در جهت مدیریت کلاس و دانش‌آموزان ناشی می‌شود.

اگر با اعتماد به نفس باشید، دانش‌آموزان نیز اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. یک دانش‌آموز با اعتماد به نفس بیشتر از کار لذت می‌برد، وقت بیشتری را صرف آن می‌کند و ازاین‌رو در یک فضای علمی می‌آموزد و لذت می‌برد.

واضح و شفاف صحبت کنید نه آرام یا سریع. از لکنت زبان جلوگیری کنید. با اعتماد به نفس جلو را نگاه کنید. چشم یا سر خود را پایین نگیرید. در زمان صحبت با دانش‌آموزان خود به چشم‌های آن‌ها نگاه کنید.

اگر کلاس نیاز به ایجاد انضباط دارد، این کار را منصفانه و مداوم انجام دهید. به دانش‌آموزان نشان دهید در عین حال که به آن‌ها اهمیت می‌دهید ولی هیچ‌گونه رفتار بد را نمی‌پذیرید.

اگر شبهه‌ای در کلاس وجود دارد، گوش کنید و برای پذیرفتن یک استدلال خوب آماده شوید، اما با دیدن کوچک‌ترین بهانه و یا عکس‌العمل از سوی دانش‌آموز از عقب‌نشینی خودداری کنید. یک معلم با اعتماد به نفس منطقی است اما ضعیف نیست.

موضوع خود را بشناسید. اعتماد به نفس از دانش ناشی می‌شود، نه از ظاهر و پرسروصدا بودن. اگر سؤالی از شما خواسته شده است که جواب آن را نمی‌دانید، بپذیرید. بگویید «عجب سؤال خوبی»، آن را بنویسید و جلسه بعد با جواب برگردید.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0