برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب کمبود

دسته بندی :معرفی کتاب ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ roshdeman_admin 1003
معرفی کتاب کمبود

درباره کتاب

کمبود معنای گسترده ای دارد و می توان آن را به چیزهای بسیاری نسبت داد. اما در نگاه کلی، کمبود یعنی کم داشتن، یعنی پیشی گرفتن نیازها و خواسته ها بر داشته ها. همه ما درگیر کمبودهای گوناگونی هستیم؛ این کمبودها دست ما را می بندند و نمی گذارند به آنچه می خواهیم دست یابیم. هر کمبود با خود محدودیت هایی می آورد. اما آیا اثرهای کمبود به همین محدودیت های ظاهری خلاصه می شود؟ گستره و عمق اثرهای کمبود تا کجاست؟ کمبود چگونه بر تصمیم های ما اثر می گذارد و به چه رفتارهایی می انجامد؟ کمبود با ذهن فرد چه می کند؟ این کتاب به ما می‌گوید که اثرهای کمبود بسیار فراتر از آنی است که ما تاکنون می‌پنداشته ایم.

دستاورد

در هنگام دچار شدن به فقر و کمبود در یک زمینه، آن فقر و کمبود بخش بزرگی از توجه ما را به خود معطوف می‌کند که فایده محدودی برایمان دارد و باعث می‌شود نیازهای فوری خودمان را بهتر بتوانیم مدیریت کنیم. اما در گستره‌ای وسیع‌تر، کمبود هزینه‌هایی بر ما تحمیل می‌کند؛ چنان‌که از دیگر نگرانی‌ها غافل می‌شویم، و کارآمدی‌مان در دیگر امور زندگی کاهش می‌یابد. درک هر چه بهتر این موضوع باعث خواهد شد که هم در خصوص تأثیر کمبود بر رفتارهای خودمان آگاه‌تر شویم و هم اینکه فهم بهتری از روش درست مدیریت کمبودهایمان در زندگی به دست آوریم.

درباره نویسندگان

سندهیل مولای ناتان استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد، برنده جایزه نوابغ MacArthur است و حیطه تخصصی او تحقیقات مربوط به اقتصاد توسعه، اقتصاد رفتاری و مالی شرکت ها است. او در کمبریج، ماساچوست زندگی می کند.
 
الدار شافیر نیز یک دانشمند علوم رفتاری در آمریکاست و به عنوان استاد رشته روانشناسی در دانشگاه پرینستون فعالیت می‌کند. 
roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0