برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب آیین دوست یابی

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ roshdeman_admin 794
معرفی کتاب آیین دوست یابی

معرفی کتاب

دیل کارنگی، پیش از نوشتن این کتاب، متوجه شد افرادی که در کسب و کار خودشان موفق هستند، لزوما علم بالایی درباره‌ی آن موضوع ندارند، بلکه روابط عمومی بالای آن‌هاست که سبب موفقیت در کارهایشان می‌شود. این موضوع اولین جرقه‌ی نوشتن کتاب آیین دوست‌یابی بود. او سال‌های زیادی را صرف خواندن بیوگرافی‌های افراد مشهور کرده بود؛ روی روابط انسانی آن‌ها دقیق شد و به این ترتیب بود که، کتاب آیین دوست‌یابی را نوشت. او از نوشته و مطالعات خود نتیجه می‌گیرد که انسان ها هرگز نباید خودشان را مقصر بدانند؛ درنتیجه هرگز اجازه ندارند از کسی انتقاد کنند. او می‌گوید: « انتقاد عمل خطرناکی است، چون غرورِ با ارزش فرد انتقاد شونده را جریحه‌دار می‌کند و در نتیجه دل‌خوری پدید می‌آورد.»

دستاورد

این کتاب شش بخش دارد. اولین بخش این کتاب «اصول اساسی رفتار با مردم» نام دارد؛ بخش دوم کتاب، شش راه برای کسب محبوبیت نام دارد. این بخش که شش فصل دارد، روش‌های جلب محبت دیگران را بیان می‌کند. بخش سوم «دوازده شیوه برای آن که دیگران را باخود همراه سازید.» نام دارد، بخش چهارم این کتاب، در نه فصل، «نه روش برای همراه ساختن دیگران با خود بدون آن‌که رنجیده خاطر یا خشمگین شوند» را شرح می‌دهد. بخش پنجم این کتاب، «چند نامه‌ی معجزه آمیز» تا خوانندگان بتوانند تغییرات ایجاد شده در روابط را حس کنند. بخش ششم و آخر این کتاب «هفت توصیه‌ی مهم برای نیک‌بختی اعضای خانواده» نام دارد.

درباره نویسنده 

دیل کارنگی (Dale Carnegie)متولد نوامبر 1888 در مری‌ویل، میزوری است. متولد شدن در شهری کوچک و خانواده‌ای فقیر، باعث شده است او از کودکی به روابط انسانی دقت کند. به همین دلیل است که بیشتر کتاب‌های او درباره‌ی روابط انسانی است. او نوشتن را از سال 1915 و با کتاب «آیین سخنرانی» شروع کرد. «آیین دوست‌یابی» و «آیین زندگی» آثار دیگر او هستند که مهناز بهرنگی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

 

 

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0