برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب راه و رسم مربیگری

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1349

معرفی کتاب راه و رسم مربیگری

معرفی کتاب راه و رسم مربیگری

اگر در مقام مدیر مشغول هستید، یا به هر نحوی مسئولیت تعدادی از همکارانتان را بر عهده‌دارید و به حدی از بلوغ و تواضع رسیده‌اید که فکر می‌کنید می‌توانید بهتر از این با همکارانتان تعامل کنید و دغدغه رشد و پویایی آن‌ها را دارید، حتماً کتاب راه و رسم مربی‌گری برای شما منبع و مرجع مناسبی است. این کتاب ازیک‌طرف به تحقیق‌های علمی پشت‌گرم است و از طرف دیگر سرشار از تکنیک‌های عملی و دم‌دستی مربی‌گری است.

 

کتاب «راه و رسم مربیگری» از پرفروش‌ترین کتاب‌های مربیگری در حوزه‌ی کسب‌وکار است. مربیگری هم مثل هر کار دیگر راه و رسم خودش را دارد. در کتاب مایکل بانگی نه‌تنها راه و رسم مربیگری، بلکه ایجاد تعاملات سازنده و کار در محیطی بالنده را همراه‌با تمرینات عملی بسیار می‌آموزید.در کتاب «راه و رسم مربیگری» مربیگری بخش منظم و غیررسمی و روزمره‌ای از روزتان به حساب می‌آید، به‌طوری‌که تیم شما می‌تواند کمتر کار کند و بیشتر مؤثر باشد. مایکل بانگی، مربیگری را به‌عنوان کاری رسمی و جدا از عادت‌های روزانه درنظر نگرفته است.  بانگی ، نویسنده‌ی کتاب، هفت پرسش کلیدی را به‌طور ساده و کارآمد بیان می‌کند. هرچند به‌کارگیری این پرسش‌ها کار ساده‌ای نیست و به تمرین بسیار نیاز دارد، اما نویسنده معتقد است با پرسیدن این سوالات و صبوری زیاد به‌خرج دادن، مربی می‌تواند به‌خوبی از عهده‌ی مربیگری بربیاید و حتی در مدت زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه کار مربیگری را با سرعت و به‌طور موثری انجام دهد. از نظر او مربیگری تنها و تنها نیازمند صبوری زیاد و پرسیدن سوالات درست در زمان مناسب است.

دستاورد کتاب

۷ پرسش فوق‌العاده قدرتمند کتاب راه و رسم مربیگری

هسته اصلی کتاب هفت پرسش و ابزارهایی در کنار آن در اختیارتان می‌گذارد تا با استفاده‌ی روزمره از آن‌ها کمتر کار کنید و حرف بزنید و بهتر بپرسید واثرگذارتر باشید.

 

“پرسش آغازین”به چی فکر می‌کنید؟

“قدرتمندترین پرسش کوچینگ دنیا”دیگه چی؟

“پرسش کانونی”مشکل اصلی شما الآن چیه؟

“پرسش بنیادی”شما چه می‌خواهید؟

“پرسش تنبل”چطور می‌توانم کمک کنم؟

 “پرسش استراتژیک اگر پاسخ مثبت به این می‌دهید به چه چیزی پاسخ منفی می‌دهید؟

“پرسش یادگیری  چه چیزی بیشتر از همه برایتان مفید بود؟

این پرسش‌ها در برابر کارمندان، مشتریان، همکاران، روسا و حتی فرزندان نوجوان و همسرتان کار می‌کنند.

 

البته اگر ابزار مناسب در اختیارتان باشد، مادامی که نتوانید آن را به خدمت بگیرید، فایده‌ای ندارد. به همین دلیل پیش از مطرح‌شدن پرسش‌ها، فصلی از کتاب به چگونگی پروراندن عادت جدید اختصاص داده شده است. مثلاً عادت جدید را باید به‌صورت خرده عادت تعریف کنید، به‌طوری‌که یاد بگیرید انجام دادنش کمتر از شصت ثانیه وقت بگیرد. پرورش عادت مربیگری، کمک می‌کند تمرکزتان را بازیابی کنید تا شما و تیم تان بتوانید وقت و انرژی و منابع خود را صرف حل چالش‌های مهم کنید.

درباره نویسنده مایکل بانگی استانیر

مایکل بانگی استانیر (Michael Bungay Stanier) کتاب‌های موفقی نوشته است؛ از جمله کتاب‌هایی با نام «پایان مالاریا»، «کارهای بزرگ‌تری انجام دهید»، «ناپدید شوید و بروید» و کتاب «راه‌ورسم مربیگری» که بسیار پرفروش بوده است. او بنیانگذار اصلی شرکت Box of Crayons و اولین مربی سال کانادایی است. این شرکت سال‌ها است که به سازمان‌ها و شرکت‌ها در سرتاسر جهان کمک می‌کند تا کارهای بهتر و عالی‌تری انجام دهند. این شرکت متخصص ارائه‌ی ابزارهایی به مدیران است تا بتوانند در کمتر از ۱۰ دقیقه به‌طور حرفه‌ای مربیگری کنند.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0