برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب شیب

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1289

معرفی کتاب شیب

معرفی کتاب شیب

کتاب شیب یک کتاب کوچک به قلم ست گودین است که قصد دارد به ما یاد بدهد که چه موقع به یک کار بچسبیم و چه موقع آن را ‎رها کنیم. گاهی یک هدف برای خودمان متصور می‌شویم و می‌خواهیم هر چه سریع‌تر به هدف خودمان برسیم ولی ناگهان می‌بینیم که مشکلات روز به روز بیشتر می‌شوند. ما داریم تلاش می‌کنیم که مشکلات را حل کنیم ولی به ازای هر مشکلی که حل می‌کنیم می‌بینیم سه مشکل دیگر در جلوی راه ما سبز شده است..

شیب کتابی است در باب تمرکز بر هدفی مشخص، داشتن پشتکار، پرهیز از هدر دادن منابع بر سر اهدافی غیر از هدف اصلی و در نهایت قانع نشدن به جایگاهی به جز اولی در حوزه تخصصی‌ای که در آن مشغول فعالیت هستیم .

حرف اصلی ست گادین در این کتاب این است که شما واقعاً نمی‌توانید کارهای زیادی انجام دهید، خصوصاً اگر بخواهید در جهان بهترین باشید.

دستاورد کتاب

شیب به ما می آموزد که رها کردن کاربیهوده از کنار آمدن با آن بهتر است، چون دست شما را باز می‌گذارد تا در کار دیگری بهترین شوید.

شیب مسیر طولانی بین شروع کردن و تسلط یافتن است. مسیر طولانی‌ای که درواقع یک میان‌بر است، چون سریع‌تر از هر مسیر دیگری شما را به مقصد موردنظرتان می‌رساند.

شیب یعنی تفاوت میان تکنیک‌های ساده یک تازه‌کار و فنون کاربردی‌تر یک متخصص

شیب یعنی مدت طولانی بین شانس تازه‌کار و دستاورد واقعی

شیب مجموعه‌ای از حفاظ‌های ساختگی است که برای بیرون نگه‌داشتن شما کار گذاشته شده‌اند.

درباره نویسنده ست گادین

ست گادین در سال ۱۹۶۰ متولد شده و اکنون، دهه‌ی ششم زندگی‌اش را می‌گذراند.او در دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تحصیل کرده و مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

ست گودین را به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن می‌شناسند. البته این الزاماً یک تعریف مثبت محسوب نمی‌شود. نوشته‌های او در مطرح‌ترین نشریات مدیریتی جهان خوانده می‌شوند و برخی کتاب‌هایش (مانند گاو بنفش) جریان‌ساز بوده‌اند.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0