برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب صفر تایک

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ roshdeman_admin 1219

معرفی کتاب صفر تا یک

معرفی کتاب صفر تایک

کتاب از صفر تا یک یکی از آثار عالی و بی‌نظیر در مورد کسب و کارهای نوپا و ساختن آینده است..نکته کانونی و اصلی‌ترین مبحث کتاب از صفر به یک ، انحصار و رقابت است. البته توجه داشته باشید که منظور نویسنده، انحصار به معنای بد نیست؛ بلکه او از مخاطب می‌خواهد که در مقایسه با سایر رقبا، به تمایز و تفاوت برسد. از نظر او همین نقطه تمایز، موجب برتری یک کسب و کار می‌شود.

اگر یک صفحه تا اینجا می شد تا همین جا کافیه.

از نگاه پیتر وقتی ما محصولی را به بازار عرضه می‌کنیم که پیش از ما کسب و کارهای دیگری روانه بازار کرده‌اند، مجبور می‌شویم با آن ها وارد رقابت شویم و در بسیاری از مواقع ممکن است بازنده میدان باشیم؛ چون قطعاً آن کسب و کارها به درک و قدرت بیشتری نسبت به ما رسیده‌اند و پیروزی بر آن‌ها برای کسانی که اول کارشان است، ممکن است بسیار مشکل باشد. بنابراین چاره‌ای جز تمایز و انحصار نیست.

دستاورد کتاب

کتاب از صفر تا یک در واقع به ارائه استراتژی اقیانوس آبی ( Blue Ocean ) می‌پردازد. این استراتژی از ما به عنوان یک کارآفرین می‌خواهد که کشتی کسب و کار خودمان را به دریاهایی ببریم که کسی جز ما آن‌جا نیست تا بتوانیم در آن دریا با خاطر آسوده و فراغ بال ماهی‌گیری کنیم و دریا را در اختیار خودمان داشته باشیم.

در واقع این کتاب به ما می‌گوید که ایستادن ما در کنار اکثریت اصلاً دلیلی برای موفقیت و پیروزی ما نیست. قرار گرفتن در کنار اکثریت؛ یعنی وارد شدن به دنیای رقابت! این در  حالی است که نبوغ، شجاعت و کمیاب بودن ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

درباره نویسنده پیتر تیل

پیتر تیل ( Peter Thiel ) در آلمان به دنیا آمد و در نوجوانی به همراه اعضای خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. وی به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان شناخته می‌شود. در وصف موفقیت او همین بس که اولین سرمایه‌گذار حرفه‌ای شرکت موفق فیس‌بوک بوده است .وی دیدگاه‌ها و نگرش بسیار خوب و واقع‌گرایانه‌ای در مورد مسئله کسب و کار دارد و صحبت‌ها و مطالب او در کتاب از صفر به یک بسیار دلنشین، آموزنده و روان است.  

کتاب از صفر به یک یکی از آثار عالی و بی‌نظیر در مورد کسب و کارهای نوپا و ساختن آینده است..نکته اصلی‌ کتاب از صفر به یک ، انحصار و رقابت است. البته منظور نویسنده، انحصار به معنای بد نیست؛ بلکه او از مخاطب می‌خواهد که در مقایسه با سایر رقبایی که در بازار هستند، به تمایز و تفاوت برسد. از نظر او همین نقطه تمایز، موجب برتری یک کسب و کار می‌شود.چون قطعاً آن کسب و کارها به درک و قدرت بیشتری نسبت به ما رسیده‌اند و پیروزی بر آن‌ها برای کسانی که اول کارشان است، ممکن است بسیار مشکل باشد. بنابراین چاره‌ای جز تمایز و انحصار نیست.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0