برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب منطقی بودن

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ roshdeman_admin 766
معرفی کتاب منطقی بودن

معرفی کتاب

انجام دادن بهتر هر کار مستلزم تفکر مؤثر است. یعنی همراه شدن با ایده‌های خلاقانه‌تر، رویارویی با مسائل پیچیده، یافتن روش‌های جدید حل مسئله، آگاه شدن از احتمالات نهفته و عمل کردن. این شگفت‌انگیز است که روش‌های بنیادی تفکر به شکل روشن‌تر، خلاقانه‌تر و مؤثرتر اساساً در تمام عرصه‌های زندگی یکسان است. در مدرسه، کسب و کار، هنرها، زندگی شخصی و موارد دیگر. شگفتی دیگر این است که روش‌های تفکر مؤثر توصیف شدنی، آموزش دادنی و آموختنی است. این روش‌ها موهبت مادرزادی و در اختیار عده‌ای خاص نیست. یا چنان اسرارآمیز نیست که تنها نوابغ بتوانند بر آنها تسلط یابند. کتاب حاضر می‌کوشد به مخاطب بگوید روش‌های تفکربرانگیز برانگیختن تفکر کدامند.

دستاورد

«منطقی بودن»در پنج بخش تنظیم شده است و مرحله به مرحله ذهن را با منطق آشنا کرده،اصول و قواعد را توضیح میدهد.
بخش اول شامل مقدمات است و نویسنده کوشیده تا چارچوب کلی منطق را شرح دهد. در بخش دوم به سراغ قوانین بنیادینی که بر تفکر منطقی حاکم‌اند رفته .بخش سوم متمرکز بر استدلال است که اسلوب عام بیان در تفکر منطقی را تشکیل می‌دهد.در بخش چهارم هم به شکلی خلاصه در مورد خاستگاه و لزوم داشتن تفکر منطقی توضیحاتی ارائه شده است.در نهایت بخش پنجم کتاب به بحث در مورد ویژگی‌های تفکر غیرمنطقی، سفسطه‌ها و مغالطه‌ها اختصاص یافته است.

درباره نویسنده

دي كيو مك اينرني (D. Q. McInerny) (متولد: 20 ژوئن 1936 ، مینیاپولیس ، مینه سوتا ، ایالات متحده) دکترای علوم آمریكا (دانشگاه مینه سوتا) و فلسفه (دانشگاه ملی ایرلند ، دانشگاه كورك كورك) را دریافت كرد و تقریباً پنجاه سال در كلاسهای دانشگاه تدریس كرد.

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0