برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب سرسختی

دسته بندی :معرفی کتاب ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ roshdeman_admin 886
معرفی کتاب سرسختی

درباره کتاب

کتاب بر اهمیت تلاش مداوم و سرسختی در‌برابر مشکلاتی تأکید می‌کند که همه‌ی افراد برای رسیدن به اهدافشان با آن‌ها مواجه می‌شوند.
از منظر روان‌شناختی، «سرسختی» مجموعه‌ای از باورها درباره‌ی خود و جهان است که از سه مؤلفه‌ی تعهد و کنترل و مبارزه‌جویی تشکیل شده است. در‌عین‌حال، سرسختی ساختاری واحد است که از عمل یکپارچه و هماهنگ این سه مؤلفه‌ی مرتبط باهم نشئت می‌گیرد. موفقیت ارتباط چندانی با برون‌گرایی و بشاش‌بودن یا شوخ‌طبعی ندارد و همه‌ی افراد بسیار موفق در مدرسه نمرات عالی نگرفته‌اند. در‌عوض، آنچه قطعا افراد موفق را از بقیه انسان‌ها جدا می‌کند، مجموعه‌ای از چند شاخص است که از همه مهم‌تر سرسختی است.

دستاورد

نویسنده در این کتاب بیان می‌کند آنچه در پایان اهمیت دارد، نبوغ نیست؛ بلکه سرسختی است و سرسختی همان قدرت و پشتکاری است که در وجود همه‌ی انسان‌ها است. خواندن کتاب «سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار» برای تمام افرادی مفید است که از تلاش‌کردن‌ خسته شده‌اند یا به‌دنبال نتیجه‌ی زودبازده هستند. انسان‌های سرسخت افراد خاص یا دارای توانایی‌های ویژه نیستند. با مطالعه کتاب سرسختی به خوبی درک می‌کنیم که افراد سرسخت این قدرت را دارند که پای حرف خودشان بایستند، عزم راسخ خودشان را حفظ کنند و با وجود تجربه‌های شکست و روزهای تلخ و سخت، انگیزه خودشان را حفظ کنند.

درباره نویسنده

آنجلا داکورث در سال 1970 در آمریکا متولد شد و اکنون یکی از استادان بزرگ دانشگاه پنسیلوانیا در حوزه‌ی روان‌شناسی و مؤسس آزمایشگاه کاراکتِر است؛ مؤسسه‌ای که قدرت اراده را در فرهنگ آمریکایی‌ها تقویت می‌کند. وی بنیان‌گذار و مدیر خیریه‌ای است که هدف اصلی‌اش پیشبرد علم و پیشرفت‌های شخصیتی است. این خیریه آزمایشگاه شخصیت نام دارد. سال 2013، آنجلا داکورث جایزه‌ی مک آرتور را دریافت کرد که در حلقه‌های حرفه‌ای، به جایزه‌ی نوابغ معروف است.

 

 

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0