برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب طرز فکر

دسته بندی :معرفی کتاب ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ roshdeman_admin 838
معرفی کتاب طرز فکر

درباره کتاب

برخی افراد به ذاتی بودن توانایی‌ها و استعدادهایشان «طرز فکر ثابت» اعتقاد دارند و برخی دیگر به امکان پیشرفت یا پسرفت خود در زمینه‌های مختلف باور دارند «طرز فکر رشد» و برخی هم با توجه به موضوع مورد بحث، عقیده متفاوتی دارند؛ مثلا برخی افراد باور دارند استعداد نقاشی و هنر ندارند ولی می توانند با تمرین و تلاش، مهارت‌های ریاضی خوبی به دست آورند. یعنی تعداد زیادی از ما به ثابت بودن برخی از توانایی‌ها و قابل رشد بودن توانایی‌های دیگری اعتقاد داریم.نویسنده می‌کوشد نشان دهد تفاوت رفتاری و عملکردی افراد مختلف در دو گروه به چه صورت است.

دستاورد

مهارتهای فکری انسان از طریق تلاش قابل تقویت و پرورش است. آموزش و تمرین موجب بهبود و افزایش سطح عملکرد طرز فکرمان می شود. دیدگاه ما نسبت به خودمان، کاملاً تاثیرگذار بر عملکرد، نتایج، سطح پیشرفت ، اهداف و آرمان‌های زندگی و کار ما دارد. اگر دیدگاه ما مبتنی بر این باشد که مهارت های فکری مان قابل پرورش و ارتقاء است پس انتظار تغییر و تحول در خودمان را خواهیم دید و بلعکس.اتفاقات بد در زندگی ما ،در زمانی که ما طرز فکر مثبت به رویدادها داریم منجر به آن خواهد شد که ما بیشتر تلاش و کوشش کنیم و نقاط ضعف خود را تقویت کنیم. این نوع طرز فکر در واقع طرز فکر رشد گونه است.

درباره نویسنده

دکتر کارول اس دِوِک (Carol Dweck)( متولد 1946) استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است. خانم دوک به خاطر کتاب فعالیت‌هایش در زمینه «ذهنیت» شهرت دارد. او پیش از پیوستن به دانشگاه استنفورد در سال 2004 در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه هاروارد تدریس کرده بود.

 

roshdeman_admin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    0